Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

19-11-2016 | Original Paper | Uitgave 2/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2017

The Emergent Literacy Skills of Preschool Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2017
Auteurs:
M. F. Westerveld, J. Paynter, D. Trembath, A. A. Webster, A. M. Hodge, J. Roberts

Abstract

A high percentage of school-age students with autism spectrum disorder (ASD) have reading comprehension difficulties leading to academic disadvantage. These difficulties may be related to differences in children’s emergent literacy development in the preschool years. In this study, we examined the relationship between emergent literacy skills, broader cognitive and language ability, autism severity, and home literacy environment factors in 57 preschoolers with ASD. The children showed strengths in code-related emergent literacy skills such as alphabet knowledge, but significant difficulties with meaning-related emergent literacy skills. There was a significant relationship between meaning-related skills, autism severity, general oral language skills, and nonverbal cognition. Identification of these meaning-related precursors will guide the targets for early intervention to help ensure reading success for students with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2017 Naar de uitgave