Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-11-2020 | Original Paper | Uitgave 9/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2021

The Effects of Aquatic Versus Kata Techniques Training on Static and Dynamic Balance in Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2021
Auteurs:
Soleyman Ansari, Abbas Ali Hosseinkhanzadeh, Fahimeh AdibSaber, Masoumeh Shojaei, Afkham Daneshfar
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The present study aimed to compare the effect of a land-based and a swimming-based exercise program on balance abilities in children with autism. Thirty children were voluntarily selected and randomly assigned to karate exercise, aquatic training and control groups. Participants practiced for 10 weeks, 2 sessions of 60 min per week. Before and after the 10-week intervention, static and dynamic balance tests were administered. The results showed that both interventions had a significant effect on balance abilities (p < 0.001); interestingly, we found the greater improvement in balance performance in kata techniques group. Due to the importance of balance performance on daily functions, communication and interaction skills, karate and swimming exercises can be the valuable interventions added to autism’s daily programs. Iranian Registry of Clinical Trials number: IRCT20180626040242N1

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2021 Naar de uitgave