Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

10-11-2020 | Original Paper | Uitgave 9/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2021

Digital Interventions for Autism Spectrum Disorder: A Meta-analysis

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2021
Auteurs:
Helena Sandgreen, Line Hofmann Frederiksen, Niels Bilenberg
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This study aimed to review digital interventions in the treatment of autism spectrum disorder (ASD). A systematic review and meta-analysis was conducted. Nineteen studies were included. The interventions aimed to improve social skills (n = 11), developmental skills (n = 2) and 6 other different targets. Technology used were computer programs (n = 14), tablet apps (n = 3), a robot (n = 1) and an interactive DVD (n = 1). The meta-analysis resulted in an overall effect size (Cohen’s d) of 0.32 [0.12–0.51], indicating a small effect. Heterogeneity between studies was high (I2 = 100%), limiting the generalization of results. Therefore, we recommend larger RCT studies, and guidelines for the development of trials evaluating digital interventions for ASD, for making comparison of future studies possible.
Registration can be found online at Prospero: https://​www.​crd.​york.​ac.​uk/​prospero/​, registration no. CRD42020146542.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2021 Naar de uitgave