Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2006 | ORIGINAL PAPER | Uitgave 5/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2006

The Collateral Effects of Joint Attention Training on Social Initiations, Positive Affect, Imitation, and Spontaneous Speech for Young Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2006
Auteurs:
Christina Whalen, Laura Schreibman, Brooke Ingersoll

Abstract

Joint attention may be a core deficit in autism which underlies the abnormal development of later emerging social-communication behaviors. Given this theory, researchers have suggested that teaching young children with autism to engage in joint attention may lead to collateral increases in other non-targeted social-communication behaviors. In this study, children with autism participated in a 10-week joint attention training program and collateral changes in non-targeted behaviors were assessed. Following participation in the intervention, positive collateral changes were observed in social initiations, positive affect, imitation, play, and spontaneous speech. Results support the hypothesis that teaching joint attention skills leads to improvement in a variety of related skills and have implications for the treatment of young children with autism.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2006 Naar de uitgave