Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-02-2020 | Original Paper | Uitgave 9/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2020

Supports for Postsecondary Students with Autism Spectrum Disorder: A Systematic Review

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2020
Auteurs:
Cheryl J. Widman, Norma A. Lopez-Reyna
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

In order to survey extant literature examining support specifically for postsecondary students with Autism Spectrum Disorder (ASD), a systematic review of the literature was conducted through a synthesis of an established protocol of quality indicators for special education research and the methodology for PRISMA (Preferred Reporting Items for Systematic reviews and Meta-Analyses). Eight themes were identified describing features of programs, interventions, and supports that were implemented or described in the 21 studies reviewed. One of the themes, parent support, is underexamined in the literature relating to postsecondary institutions. Recommendations for needed research are included.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2020 Naar de uitgave