Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2015 | Original Paper | Uitgave 8/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2015

Summer Treatment Program Improves Behavior of Children with High-Functioning Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2015
Auteurs:
Elisabeth Sheridan Mitchell, Sylvie Mrug, Cryshelle S. Patterson, Kirstin J. Bailey, J. Bart Hodgens

Abstract

This study evaluated the effects of a behavioral summer treatment program for children with high-functioning autism spectrum disorder (HFASD). Twenty boys (M = 9.2 years) diagnosed with HFASD participated in the 6-week program across 6 years. Detailed daily behavioral data were collected on a variety of positive and negative social behaviors. Repeated measures ANOVAs of weekly behavior frequencies indicated substantial improvements in a number of behaviors over the 6 weeks of the program, including following activity rules, contributing to a group discussion, paying attention, and less complaining/whining. Overall, results highlight the potential efficacy of treating chronic functional impairments of HFASD and associated problem behaviors in the context of an intensive behavioral summer treatment program.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2015 Naar de uitgave