Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2015 | Original Paper | Uitgave 8/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2015

Co-occurring Psychiatric Disorders in Preschool and Elementary School-Aged Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2015
Auteurs:
Fernando Salazar, Gillian Baird, Susie Chandler, Evelin Tseng, Tony O’sullivan, Patricia Howlin, Andrew Pickles, Emily Simonoff
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-015-2361-5) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

We employed a clinical sample of young children with ASD, with and without intellectual disability, to determine the rate and type of psychiatric disorders and possible association with risk factors. We assessed 101 children (57 males, 44 females) aged 4.5–9.8 years. 90.5 % of the sample met the criteria. Most common diagnoses were: generalized anxiety disorder (66.5 %), specific phobias (52.7 %) and attention deficit hyperactivity disorder (59.1 %). Boys were more likely to have oppositional defiant disorder (OR 3.9). Higher IQ was associated with anxiety disorders (OR 2.9) and older age with agoraphobia (OR 5.8). Night terrors was associated with parental psychological distress (OR 14.2). Most young ASD children met the criteria for additional psychopathology.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOT 24 kb)
10803_2015_2361_MOESM1_ESM.dot
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2015 Naar de uitgave