Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

12-09-2015 | Original Paper | Uitgave 3/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2016

An Analysis of State Autism Educational Assessment Practices and Requirements

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2016
Auteurs:
Erin E. Barton, Bryn Harris, Nancy Leech, Lillian Stiff, Gounah Choi, Tiffany Joel
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-015-2589-0) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

States differ in the procedures and criteria used to identify ASD. These differences are likely to impact the prevalence and age of identification for children with ASD. The purpose of the current study was to examine the specific state variations in ASD identification and eligibility criteria requirements. We examined variations by state in autism assessment practices and the proportion of children eligible for special education services under the autism category. Overall, our findings suggest that ASD identification practices vary across states, but most states use federal guidelines, at least in part, to set their requirements. Implications and recommendations for policy and practice are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 14 kb)
10803_2015_2589_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2016 Naar de uitgave