Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2013 | Original Paper | Uitgave 10/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2013

Spatial and Identity Cues Differentially Affect Implicit Contextual Cueing in Adolescents and Adults with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2013
Auteurs:
Brittany G. Travers, Patrick S. Powell, Joanna L. Mussey, Laura G. Klinger, Megan E. Crisler, Mark R. Klinger
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-013-1787-x) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

The present studies examined implicit contextual cueing in adolescents and adults with Autism Spectrum Disorder (ASD). In Study 1, 16 individuals with ASD and 20 matched individuals with typical development completed a contextual cueing task using stimulus-identity cues. In Study 2, 12 individuals with ASD and 16 individuals with typical development completed a revised version of the contextual cueing task, using both stimulus-identity cues and global spatial-configuration cues. The results suggest that when only stimulus-identity cues were provided, individuals with ASD had difficulty with implicit contextual cueing (Study 1). However, when both stimulus-identity and spatial-configuration contextual cues were provided, individuals with ASD demonstrated successful contextual cueing (Study 2). Nuances in implicit learning and clinical implications are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (PDF 2107 kb)
10803_2013_1787_MOESM1_ESM.pdf
Supplementary material 2 (PDF 4129 kb)
10803_2013_1787_MOESM2_ESM.pdf
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2013 Naar de uitgave