Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2013 | Original Paper | Uitgave 10/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2013

Thinking About a Reader’s Mind: Fostering Communicative Clarity in the Compositions of Youth with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2013
Auteurs:
Michael Grossman, Joan Peskin, Valerie San Juan

Abstract

A critical component of effective communication is the ability to consider the knowledge state of one’s audience, yet individuals with autism spectrum disorders (ASD) have difficulty representing the mental states of others. In the present study, youth with high-functioning ASD were trained to consider their reader’s knowledge states in their compositions using a novel computer-based task. After two training trials, participants who received visual feedback from a confederate demonstrated significantly greater communicative clarity on the training measure compared to a control group. The improvements from training transferred to similar and very different tasks, and were maintained approximately 6 weeks post-intervention. These results provide support for the sustained efficacy of a rapid and motivating communication intervention for youth with high-functioning ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2013 Naar de uitgave