Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

22-06-2018 | Original Paper | Uitgave 11/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2018

Enhanced Sensitivity to Angry Voices in People with Features of the Broader Autism Phenotype

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2018
Auteurs:
Valerie M. Z. Yap, Neil M. McLachlan, Ingrid E. Scheffer, Sarah J. Wilson
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3641-7) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

The present study examined whether the ability to recognize vocal emotional expressions is negatively related to features of the Broader Autism Phenotype (BAP) in the general population. We assessed 61 typically developing adults on a BAP self-report measure (Broader Autism Phenotype Questionnaire) and a purpose-developed online emotion recognition task for efficient delivery of non-linguistic vocal stimuli corresponding to the six basic emotions. Contrary to expectations, we found that higher self-ratings of rigid BAP traits correlated with better recognition accuracy and higher intensity ratings for angry voices. We interpret this anger-specific association as an advantage for enhanced threat detection in the BAP and discuss this finding in the broader context of personality research and interpersonal theory.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Online Resource 1 (PDF 72 KB)
10803_2018_3641_MOESM1_ESM.pdf
Online Resource 2 (PDF 136 KB)
10803_2018_3641_MOESM2_ESM.pdf
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2018 Naar de uitgave