Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2008 | Original Paper | Uitgave 7/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2008

Recognition and Language in Low Functioning Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2008
Auteurs:
Jill Boucher, Sally Bigham, Andrew Mayes, Tom Muskett

Abstract

The hypothesis that a pervasive impairment of declarative memory contributes to language impairment in low functioning autism (LFA) was tested. Participants with LFA, high functioning autism (HFA), intellectual disability (ID) without autism, and typical development (TD) were given two recognition tests and four tests of lexical understanding. It was predicted that recognition would be impaired in the LFA group relative to the HFA and TD groups but not the ID group, and that recognition would correlate with lexical knowledge in the LFA group but none of the other groups. These predictions were supported except that the HFA group performed more similarly to the LFA group than expected, a finding interpreted in terms of selectively impaired episodic memory.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2008 Naar de uitgave