Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2012 | Original Paper | Uitgave 11/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2012

Reasoning on the Basis of Fantasy Content: Two Studies with High-Functioning Autistic Adolescents

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2012
Auteurs:
Kinga Morsanyi, Simon J. Handley

Abstract

Reasoning about problems with empirically false content can be hard, as the inferences that people draw are heavily influenced by their background knowledge. However, presenting empirically false premises in a fantasy context helps children and adolescents to disregard their beliefs, and to reason on the basis of the premises. The aim of the present experiments was to see if high-functioning adolescents with autism are able to utilize fantasy context to the same extent as typically developing adolescents when they reason about empirically false premises. The results indicate that problems with engaging in pretence in autism persist into adolescence, and this hinders the ability of autistic individuals to disregard their beliefs when empirical knowledge is irrelevant.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2012 Naar de uitgave