Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2013 | Original Paper | Uitgave 4/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2013

Prevalence and Onset of Regression within Autism Spectrum Disorders: A Meta-analytic Review

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2013
Auteurs:
Brian D. Barger, Jonathan M. Campbell, Jaimi D. McDonough
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-012-1621-x) contains supplementary material, which is available to authorized users.
Authorship determined by alphabetical order. Brian D. Barger and Jonathan M. Campbell have contributed equally to all aspects of the study.

Abstract

Rates and onset of regression were meta-analyzed from 85 articles representing 29,035 participants with autism spectrum disorders (ASD). Overall prevalence rate for regression was 32.1, 95 % CI [29.5, 34.8] occurring at mean of 1.78 years, 95 % CI [1.67, 1.89]. Regression prevalence rates differed according to four types of regression: language regression, 24.9 %; language/social regression, 38.1 %; mixed regression, 32.5 %; and unspecified regression, 39.1 %. Regression prevalence also differed according to sampling method: population-based prevalence was 21.8 %, clinic-based prevalence was 33.6 %, and parent survey-based prevalence was 40.8 %. Risk of regression was equal for males and females, but higher for individuals diagnosed with autism versus another ASD. Later age of regression onset was predicted by older age of child.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOC 52 kb)
10803_2012_1621_MOESM1_ESM.doc
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2013 Naar de uitgave