Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2013 | Uitgave 4/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2013

A Pilot Study of Parent Training in Young Children with Autism Spectrum Disorders and Disruptive Behavior

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2013
Auteurs:
Karen Bearss, Cynthia Johnson, Benjamin Handen, Tristram Smith, Lawrence Scahill

Abstract

Guidance on effective interventions for disruptive behavior in young children with autism spectrum disorders (ASDs) is limited. We present feasibility and initial efficacy data on a structured parent training program for 16 children (ages 3–6) with ASD and disruptive behavior. The 6-month intervention included 11 Core and up to 2 Optional sessions. The program was acceptable to parents as evidenced by an attendance rate of 84 % for Core sessions. Fourteen of 16 families completed the treatment. An independent clinician rated 14 of 16 subjects as much improved or very much improved at Week 24. Using last observation carried forward, the parent-rated Aberrant Behavior Checklist-Irritability subscale decreased 54 % from 16.00 (SD = 9.21) to 7.38 (SD = 6.15).

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2013 Naar de uitgave