Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2013 | Uitgave 4/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2013

The Relationship between Sensory Sensitivity and Autistic Traits in the General Population

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2013
Auteurs:
Ashley E. Robertson, David R. Simmons
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-012-1608-7) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Individuals with Autism Spectrum Disorders (ASDs) tend to have sensory processing difficulties (Baranek et al. in J Child Psychol Psychiatry 47:591–601, 2006). These difficulties include over- and under-responsiveness to sensory stimuli, and problems modulating sensory input (Ben-Sasson et al. in J Autism Dev Disorders 39:1–11, 2009). As those with ASD exist at the extreme end of a continuum of autistic traits that is also evident in the general population, we investigated the link between ASD and sensory sensitivity in the general population by administering two questionnaires online to 212 adult participants. Results showed a highly significant positive correlation (r = .775, p < .001) between number of autistic traits and the frequency of sensory processing problems. These data suggest a strong link between sensory processing and autistic traits in the general population, which in turn potentially implicates sensory processing problems in social interaction difficulties.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (PDF 154 kb)
10803_2012_1608_MOESM1_ESM.pdf
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2013 Naar de uitgave