Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

28-03-2016 | Letter to the Editor | Uitgave 7/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2016

Lessons that Linger: A 40-Year Follow-Along Note About a Boy with Autism Taught to Communicate by Gestures when Aged Six

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2016
Auteurs:
C. D. Webster, D. Fruchter, J. Dean, M. M. Konstantareas, L. Sloman

Abstract

We draw on an article published in 1973 in this journal. We described how we taught “Geoff,” a 6-year old boy with autism, an elementary form of sign language during the course of 24 one-hour sessions held over a 12-week period (Webster et al. in J Autism Child Schizophr 3:337–346, 1973; Fruchter in Autism: new directions in research and education, pp 184–186, 1980). Here, we describe how it is that Geoff has maintained the vestiges of what we taught him (and indeed what he taught us) over the long span. This basic communication strategy has endured well and continues to contribute to his enjoyment of life.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2016 Naar de uitgave