Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

07-04-2016 | Original Paper | Uitgave 7/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2016

Training the Motor Aspects of Pre-driving Skills of Young Adults With and Without Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2016
Auteurs:
Johnell Brooks, Julie Kellett, Julia Seeanner, Casey Jenkins, Caroline Buchanan, Anne Kinsman, Desmond Kelly, Susan Pierce

Abstract

The purpose of this study was to investigate the utility of using a driving simulator to address the motor aspects of pre-driving skills with young adults with Autism Spectrum Disorder (ASD). A group of neurotypical control participants and ten participants with ASD completed 18 interactive steering and pedal exercises with the goal to achieve error-free performance. Most participants were able to achieve this goal within five trials for all exercises except for the two most difficult ones. Minimal performance differences were observed between the two groups. Participants with ASD needed more time to complete the tasks. Overall, the interactive exercises and the process used worked well to address motor related aspects of pre-driving skills in young adults with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2016 Naar de uitgave