Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

05-03-2016 | Brief Report | Uitgave 7/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2016

Brief Report: The Feasibility and Effectiveness of an Advocacy Program for Latino Families of Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2016
Auteurs:
Meghan M. Burke, Sandra Magaña, Marlene Garcia, Maria P. Mello

Abstract

Latino, Spanish-speaking families of children with autism spectrum disorder (ASD) face unique barriers in special education advocacy. Although advocacy programs are becoming more common in the United States, none of these programs target Latino families. This is a pilot study to examine the feasibility and effectiveness of an advocacy program for Latino families of children with ASD. Using a quasi-experimental design, 40 Latino family members of children with ASD participated in this study. Results demonstrated consistent attendance, low attrition, and high participant satisfaction. Intervention (versus control) group participants demonstrated significantly increased empowerment and special education knowledge, and stronger family–school partnerships. Findings provide preliminary support for advocacy programs for Latino families of children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2016Naar de uitgave