Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

17-10-2015 | Original Paper | Uitgave 3/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2016

Language Differences at 12 Months in Infants Who Develop Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2016
Auteurs:
DeWayne C. Lazenby, Georgios D. Sideridis, Noelle Huntington, Matthew Prante, Philip S. Dale, Suzanne Curtin, Lisa Henkel, Jana M. Iverson, Leslie Carver, Karen Dobkins, Natacha Akshoomoff, Daina Tagavi, Charles A. Nelson III, Helen Tager-Flusberg
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-015-2632-1) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Little is known about early language development in infants who later develop autism spectrum disorder (ASD). We analyzed prospective data from 346 infants, some of whom were at high risk for developing ASD, to determine if language differences could be detected at 12 months of age in the infants who later were diagnosed with ASD. Analyses revealed lower receptive and expressive language scores in infants who later were diagnosed with ASD. Controlling for overall ability to understand and produce single words, a Rasch analysis indicated that infants who later developed ASD had a higher degree of statistically unexpected word understanding and production. At 12 months of age, quantitative and qualitative language patterns distinguished infants who later developed ASD from those who did not.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 19 kb)
10803_2015_2632_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2016 Naar de uitgave