Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

06-10-2015 | Original Paper | Uitgave 3/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2016

Are Non-intellectually Disabled Black Youth with ASD Less Impaired on Parent Report than Their White Peers?

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2016
Auteurs:
Allison B. Ratto, Bruno J. Anthony, Lauren Kenworthy, Anna Chelsea Armour, Katerina Dudley, Laura Gutermuth Anthony

Abstract

There is a lack of research examining differences in functioning in autism spectrum disorder (ASD) across ethnicity, particularly among those without intellectual disability (ID). This study investigated ethnic differences in parent-reported impairment in executive function, adaptive behavior, and social–emotional functioning. White and Black youth (n = 64; ages 6–17) with ASD without ID were compared on each of these domains. Black youth had significantly lower levels of impairment on all three domains. Findings may reflect better daily functioning among Black youth with ASD and/or cultural differences in parent response to questionnaires. Regardless, these findings raise concern about the sensitivity of commonly used measures for Black children with ASD and the impact of culture on daily functioning and symptom manifestation.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2016 Naar de uitgave