Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2009 | Original Paper | Uitgave 3/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2009

Intrinsic and Extrinsic Motivation for Stereotypic and Repetitive Behavior

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2009
Auteurs:
Annette V. Joosten, Anita C. Bundy, Stewart L. Einfeld

Abstract

This study provides evidence for intrinsic and extrinsic motivators for stereotypical and repetitive behavior in children with autism and intellectual disability and children with intellectual disability alone. We modified the Motivation Assessment Scale (MAS) (1988b); dividing it into intrinsic and extrinsic measures and adding items to assess anxiety as an intrinsic motivator. Rasch analysis of data from 279 MASs (74 children) revealed that the items formed two unidimensional scales. Anxiety was a more likely intrinsic motivator than sensory seeking for children with dual diagnoses; the reverse was true for children with intellectual disability only. Escape and gaining a tangible object were the most common extrinsic motivators for those with dual diagnoses and attention and escape for children with intellectual disability.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2009 Naar de uitgave