Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2011 | Original Paper | Uitgave 6/2011

Journal of Child and Family Studies 6/2011

Integrating Wraparound into a Schoolwide System of Positive Behavior Supports

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 6/2011
Auteurs:
Lucille Eber, Kelly Hyde, Jesse C. Suter

Abstract

We describe the structure for implementation of the wraparound process within a multi-tiered system of school wide positive behavior support (SWPBS) to address the needs of the 1–5% of students with complex emotional/behavioral challenges. The installation of prerequisite system features that, based on a 3 year demonstration process, we consider critical to full operation of the Tier 3 wraparound intervention within a system of SWPBS is also described. We include examples of system implementation benchmarks that occur concurrently with student outcome data and are logically linked to full operation and sustainability of wraparound implementation. Challenges surrounding implementation and proposed advancements are also discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2011

Journal of Child and Family Studies 6/2011 Naar de uitgave