Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2015 | Original Paper | Uitgave 1/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2015

Indicators of Intellectual Disabilities in Young Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2015
Auteurs:
Mélina Rivard, Amélie Terroux, Céline Mercier, Claudel Parent-Boursier

Abstract

No agreement has been reached yet on the co-occurrence of Intellectual Disability (ID) and Autism Spectrum Disorders (ASD) in young children. This study describes the clinical profiles of 253 children with ASD between 30 and 65 months old, on IQ and adaptive behaviors, prior to their entry in an early behavioral intervention program. Results showed that 36.8 % of the children met the criteria for ID, with 60.2 % of these in the mild range (IQ 50–69) and 39.8 % in the moderate range (IQ 35–49). ID profiles were similar for boys and girls. Intellectual and adaptive behavior profiles are described as well as their links to various socioeconomic factors.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2015 Naar de uitgave