Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen 2/2017

17-03-2017 | Spectrum

Het mbo-onderwijs: anders kijken, leren en doen

Auteur: Han Dahlmans

Gepubliceerd in: TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen | Uitgave 2/2017

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Kent u de campagne ‘Vertel’? In een van de spotjes, die draaien om verbinding, figureert een oudere dame. Zij drinkt koffie met een robotje. ‘Gezellig, hè’, zegt ze. ‘Ja gezellig’, antwoordt haar gezelschap met een onmiskenbaar elektronische stem. Hoewel het ongetwijfeld niet de bedoeling is van de makers roept het filmpje een beeld op van zorg die is vervangen door techniek. Zo’n toekomstbeeld waarvan je hoopt dat het nooit bewaarheid zal worden. Zeker, innovaties en techniek zullen blijven zorgen voor een enorme vooruitgang in onze zorg. Maar wat we ook uitvinden, een van de beste medicijnen in de zorg zijn en blijven vakkennis en menselijke aandacht. Goed opgeleide mensen die vooral ook oog hebben voor de medemens blijven hard nodig. Met andere woorden, contact via skype met de dokter maakt de zorg praktisch uitvoerbaar en efficiënter. Direct contact, een arm om de schouder en het samen drinken van een kop koffie zijn echter minstens zo belangrijk. …
Metagegevens
Titel
Het mbo-onderwijs: anders kijken, leren en doen
Auteur
Han Dahlmans
Publicatiedatum
17-03-2017
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen / Uitgave 2/2017
Print ISSN: 1388-7491
Elektronisch ISSN: 1876-8776
DOI
https://doi.org/10.1007/s12508-017-0026-9

Andere artikelen Uitgave 2/2017

TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen 2/2017 Naar de uitgave