Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

30-10-2018 | Original Paper | Uitgave 3/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2019

Designing a Serious Game for Youth with ASD: Perspectives from End-Users and Professionals

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2019
Auteurs:
Julia S. Y. Tang, Marita Falkmer, Nigel T. M. Chen, Sven Bӧlte, Sonya Girdler
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3801-9) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Recent years have seen an emergence of social emotional computer games for individuals with Autism Spectrum Disorder (ASD). These games are heterogeneous in design with few underpinned by theoretically informed approaches to computer-based interventions. Guided by the serious game framework outlined by Whyte et al. (Journal of Autism and Developmental Disorders 45(12):1–12, 2014), this study aimed to identify the key motivating and learning features for serious games targeting emotion recognition skills from the perspectives of 11 youth with ASD and 11 experienced professionals. Results demonstrated that youth emphasised the motivating aspects of game design, while the professionals stressed embedding elements facilitating the generalisation of acquired skills. Both complementary and differing views provide suggestions for the application of serious game principles in a potential serious game.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2019 Naar de uitgave