Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

14-11-2018 | Original Paper | Uitgave 3/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2019

Digital Books with Dynamic Text and Speech Output: Effects on Sight Word Reading for Preschoolers with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2019
Auteurs:
Kelsey Mandak, Janice Light, David McNaughton

Abstract

Despite the importance of literacy in today’s educational curriculum, learning to read is a challenge for many children with autism spectrum disorder (ASD). One of the foundational skills of early literacy learning is the ability to recognize sight words. This study used a single-subject, multiple-probe, across-participants design, to investigate the effects of a new software feature, dynamic text and speech output, on the acquisition of sight words by three pre-literate preschoolers with ASD during shared digital book reading experiences. All participants demonstrated successful acquisition of the target sight words with minimal exposure to the words. Limitations and future research directions are discussed, including the importance of investigating how the new software feature can be integrated into a more comprehensive literacy curriculum.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2019 Naar de uitgave

Brief Communication

Social Conformity in Autism