Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2010 | Original Paper | Uitgave 7/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2010

Free Classification as a Window on Executive Functioning in Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2010
Auteurs:
Margaret McGonigle-Chalmers, Ben Alderson-Day

Abstract

Spontaneous classification was assessed using a free serial search task in 18 school-aged children at the high functioning end of the autistic spectrum and compared with results from age-matched typically developing controls. The task required participants to touch shapes in an exhaustive non-repetitive sequence. The positions of the items varied randomly between touches. The objective was to measure the extent to which children with autism and Asperger’s syndrome could spontaneously utilise category information such as shape and color to organise their search. There were no group differences on measures of sequential control and levels of categorization once age and IQ had been partialled out. The results are contrasted with findings from the same lab using a size seriation task.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2010 Naar de uitgave