Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2010 | Original Paper | Uitgave 7/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2010

Social Story™ Interventions for Students with Autism Spectrum Disorders: A Meta-Analysis

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2010
Auteurs:
Anastasia Kokina, Lee Kern

Abstract

A meta-analysis of single-subject research was conducted, examining the use of Social Stories™ and the role of a comprehensive set of moderator variables (intervention and participant characteristics) on intervention outcomes. While Social Stories had low to questionable overall effectiveness, they were more effective when addressing inappropriate behaviors than when teaching social skills. Social Stories also seemed to be associated with improved outcomes when used in general education settings and with target children as their own intervention agents. The role of other variables of interest, such as participants’ age, diagnosis, and skill development, the format of Social Stories, the length of the intervention, and the use of assessment (e.g., comprehension checks) also was explored.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2010 Naar de uitgave