Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2010 | Original Paper | Uitgave 7/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2010

Teaching Children with Autism to Read for Meaning: Challenges and Possibilities

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2010
Auteurs:
Judi Randi, Tina Newman, Elena L. Grigorenko

Abstract

The purpose of this literature review is to examine what makes reading for understanding especially challenging for children on the autism spectrum, most of whom are skilled at decoding and less skilled at comprehension. This paper first summarizes the research on reading comprehension with a focus on the cognitive skills and processes that are involved in gaining meaning from text and then reviews studies of reading comprehension deficits in children on the spectrum. The paper concludes with a review of reading comprehension interventions for children on the spectrum. These children can especially benefit from interventions addressing particular cognitive processes, such as locating antecedent events, generating and answering questions, locating referents, and rereading to repair understanding.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2010 Naar de uitgave