Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2010 | Original Paper | Uitgave 7/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2010

Williams Syndrome and Memory: A Neuroanatomic and Cognitive Approach

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2010
Auteurs:
Adriana Sampaio, Nuno Sousa, Montse Férnandez, Cristiana Vasconcelos, Martha E. Shenton, Óscar F. Gonçalves

Abstract

Williams Syndrome (WS) is described as displaying a dissociation within memory systems. As the integrity of hippocampal formation (HF) is determinant for memory performance, we examined HF volumes and its association with memory measures in a group of WS and in a typically development group. A significantly reduced intracranial content was found in WS, despite no differences were observed for HF absolute volumes between groups. When volumes were normalized, left HF was increased in WS. Moreover, a lack of the normal right > left HF asymmetry was observed in WS. No positive correlations were found between volumetric and neurocognitive data in WS. In sum, a relative enlargement of HF and atypical patterns of asymmetry suggest abnormal brain development in WS.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2010 Naar de uitgave