Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2010 | Original Paper | Uitgave 7/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2010

Williams Syndrome and Memory: A Neuroanatomic and Cognitive Approach

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2010
Auteurs:
Adriana Sampaio, Nuno Sousa, Montse Férnandez, Cristiana Vasconcelos, Martha E. Shenton, Óscar F. Gonçalves

Abstract

Williams Syndrome (WS) is described as displaying a dissociation within memory systems. As the integrity of hippocampal formation (HF) is determinant for memory performance, we examined HF volumes and its association with memory measures in a group of WS and in a typically development group. A significantly reduced intracranial content was found in WS, despite no differences were observed for HF absolute volumes between groups. When volumes were normalized, left HF was increased in WS. Moreover, a lack of the normal right > left HF asymmetry was observed in WS. No positive correlations were found between volumetric and neurocognitive data in WS. In sum, a relative enlargement of HF and atypical patterns of asymmetry suggest abnormal brain development in WS.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2010 Naar de uitgave