Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2011 | Brief Report | Uitgave 6/2011

Cognitive Therapy and Research 6/2011

Experiential Avoidance and Saving Cognitions in the Prediction of Hoarding Symptoms

Tijdschrift:
Cognitive Therapy and Research > Uitgave 6/2011
Auteurs:
Michael G. Wheaton, Jonathan S. Abramowitz, Joseph C. Franklin, Noah C. Berman, Laura E. Fabricant

Abstract

The cognitive-behavioral approach to hoarding implicates dysfunctional beliefs about possessions (i.e., “saving cognitions”). Acquiring and saving possessions can be conceptualized as avoidance behaviors that prevent feeling the distress provoked by such beliefs in certain situations (e.g., discarding). Experiential avoidance (EA) involves an unwillingness to endure upsetting emotions, thoughts, memories, and other private experiences, and deliberate efforts to control or escape from them. EA has been investigated in several clinical disorders, but to date little investigation of the role of EA in hoarding has been made. The present study examined EA in the prediction of hoarding symptoms. A large sample of unscreened undergraduates completed measures of EA, saving cognitions, and hoarding symptoms. EA predicted the acquisition and clutter components of hoarding even after controlling for saving cognitions and general distress. However, EA was not uniquely associated with the difficulty discarding component of hoarding. Implications for future research are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2011

Cognitive Therapy and Research 6/2011 Naar de uitgave