Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

10-01-2017 | Original Paper | Uitgave 3/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2017

Evaluation of Visual Pedagogy in Dental Check-ups and Preventive Practices Among 6–12-Year-Old Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2017
Auteurs:
Firoozeh Nilchian, Fereshteh Shakibaei, Zeinab Taghi Jarah

Abstract

This study was aimed to evaluate the impact of visual pedagogy in dental check-ups and preventive practices among children with autism aged 6–12. In this randomized double-blind clinical trial, the cooperation of 40 children with autism age 6–12. The selected children were equally divided into two groups of case and control (n = 20). The obtained data were analyzed by statistical tests, including Chi square and independent t test. The results of Cochran showed a significant increase in children’s cooperation with regard to fluoride therapy in the case group by repeating the visit and training sessions (p ≤ 0.001). The findings of this study demonstrated, visual pedagogy was merely effective in the case of fluoride therapy in the case group.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2017 Naar de uitgave