Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

09-01-2017 | Original Paper | Uitgave 3/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2017

The Support Needs of Children with Intellectual Disability and Autism: Implications for Supports Planning and Subgroup Classification

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2017
Auteurs:
Karrie A. Shogren, Leslie A. Shaw, Michael L. Wehmeyer, James R. Thompson, Kyle M. Lang, Marc J. Tassé, Robert L. Schalock

Abstract

The Supports Intensity Scale—Children’s version (SIS-C) was developed to provide a standardized measure of support needs of children with intellectual disability. Over half of the norming sample had a secondary diagnosis of autism. Using this subset of the sample, we engaged in exploratory analysis to examine the degree to which latent clusters were present in the data, and after identifying these clusters, the degree to which they mapped on the SIS-C standard scores. A four latent class solution provided the best fit to the data. When mapped on SIS-C standard scores, specific patterns of differences were found in life activity domain scores and overall support needs scores. Implications for future research and practice are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2017 Naar de uitgave