Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

26-06-2020 | Original Paper

Effects of Multiple Schedules of Reinforcement on Appropriate Communication and Challenging Behaviors: A Meta-analysis

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
Reem Muharib, Virginia L. Walker, Fahad Alresheed, Stephanie Gerow
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

In this review, we summarized and meta-analyzed 35 single-case intervention studies that involved the use of multiple schedules of reinforcement with 78 individuals with intellectual and developmental disabilities. Based on Tau-U calculations, multiple schedules of reinforcement produced an overall large effect for appropriate communicative behavior and an overall moderate effect for challenging behavior. To evaluate variability in study outcomes, we conducted moderator analyses across 21 variables using the Kruskal–Wallis one-way ANOVA test. Our findings suggest that the use of response prompts significantly moderated the effects of multiple schedules of reinforcement for appropriate communicative behaviors. We discuss these findings and provide implications for future research and practice.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel