Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2014 | Original Paper | Uitgave 1/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2014

Early Language Profiles in Infants at High-Risk for Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2014
Auteurs:
Kristelle Hudry, Susie Chandler, Rachael Bedford, Greg Pasco, Teodora Gliga, Mayada Elsabbagh, Mark H. Johnson, Tony Charman
Belangrijke opmerkingen
This study was conducted for the BASIS Team.
The members of the BASIS Team are provided in “Appendix 1”.

Abstract

Many preschoolers with autism spectrum disorders (ASD) present relative lack of receptive advantage over concurrent expressive language. Such profile emergence was investigated longitudinally in 54 infants at high-risk (HR) for ASD and 50 low-risk controls, with three language measures taken across four visits (around 7, 14, 24, 38 months). HR infants presented three outcome subgroups: ASD, other atypicality, and typical development. Reduced receptive vocabulary advantage was observed in HR infants by 14 months, but was maintained to 24 months only in ASD/other atypicality outcome subgroups while typically-developing HR infants regained a more normative profile. Few group differences appeared on a direct assessment of language and parent-reported functional communication. Processes of early development toward ASD outcome and in intermediate phenotypes are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2014 Naar de uitgave