Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2014 | Original Paper | Uitgave 1/2014 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2014

Brain Routes for Reading in Adults with and without Autism: EMEG Evidence

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2014
Auteurs:
Rachel L. Moseley, Friedemann Pulvermüller, Bettina Mohr, Michael V. Lombardo, Simon Baron-Cohen, Yury Shtyrov
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-013-1858-z) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Reading utilises at least two neural pathways. The temporal lexical route visually maps whole words to their lexical entries, whilst the nonlexical route decodes words phonologically via parietal cortex. Readers typically employ the lexical route for familiar words, but poor comprehension plus precocity at mechanically ‘sounding out’ words suggests that differences might exist in autism. Combined MEG/EEG recordings of adults with autistic spectrum conditions (ASC) and controls while reading revealed preferential recruitment of temporal areas in controls and additional parietal recruitment in ASC. Furthermore, a lack of differences between semantic word categories was consistent with previous suggestion that people with ASC may lack a ‘default’ lexical-semantic processing mode. These results are discussed with reference to dual-route models of reading.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOC 400 kb)
10803_2013_1858_MOESM1_ESM.doc
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2014 Naar de uitgave