Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2013 | Original Paper | Uitgave 1/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2013

Disseminating ASD Interventions: A Pilot Study of a Distance Learning Program for Parents and Professionals

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2013
Auteurs:
Allison L. Wainer, Brooke R. Ingersoll

Abstract

There is a need for the adaptation of training in evidence-based interventions to non-traditional methods, particularly for individuals working with children with autism spectrum disorders (ASD). An internet-based self-directed distance learning program was created to teach reciprocal imitation training, a naturalistic behavioral intervention aimed at increasing imitation in children with ASD. A single-subject multiple-baseline design study evaluated the effect of the program on changes in therapist (sample 1) and parent (sample 2) knowledge and behavior, and changes in child behavior. Adult participants improved their knowledge and use of the intervention techniques, and child participants improved their rates of imitation. Results suggest that a self-directed distance learning program may be effective for disseminating evidence-based practices to individuals working with children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2013 Naar de uitgave