Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2013 | Original paper | Uitgave 1/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2013

The Coping Cat Program for Children with Anxiety and Autism Spectrum Disorder: A Pilot Randomized Controlled Trial

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2013
Auteurs:
Rebecca H. McNally Keehn, Alan J. Lincoln, Milton Z. Brown, Denise A. Chavira

Abstract

The purpose of this pilot study was to evaluate whether a modified version of the Coping Cat program could be effective in reducing anxiety in children with autism spectrum disorder (ASD). Twenty-two children (ages 8–14; IQ ≥ 70) with ASD and clinically significant anxiety were randomly assigned to 16 sessions of the Coping Cat program (cognitive-behavioral therapy; CBT) or a 16-week waitlist. Children in the CBT condition evidenced significantly larger reductions in anxiety than those in the waitlist. Treatment gains were largely maintained at two-month follow-up. Results provide preliminary evidence that a modified version of the Coping Cat program may be a feasible and effective program for reducing clinically significant levels of anxiety in children with high-functioning ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2013 Naar de uitgave