Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2015 | Original Paper | Uitgave 5/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2015

Detecting Subgroups in Children Diagnosed with Pervasive Developmental Disorder - Not Otherwise Specified

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2015
Auteurs:
Laura Brennan, Marianne Barton, Chi-Ming Chen, James Green, Deborah Fein
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-014-2295-3) contains supplementary material, which is available to authorized users.
This paper was prepared from a paper presentation at the 2012 International Meeting for Autism Research and the Master’s thesis of Laura Brennan at the University of Connecticut.

Abstract

Hierarchical cluster analyses were used to detect three subgroups in a sample of children with pervasive developmental disorder—not otherwise specified (PDD-NOS) evaluated at ages 2 and 4. At age 2, Cluster 1 demonstrated few autism symptoms and high cognitive scores; 60 % no longer met criteria for PDD at 4. Cluster 2 exhibited more autism symptoms and lower cognitive scores at 2; 89.5 % met criteria for ASD at 4. Cluster 3 had the lowest cognitive scores and most impaired social/communication skills at 2, but no repetitive behaviors; 60 % diagnosed with Autistic Disorder at 4. Results shed light on outcomes for different PDD-NOS types and raise questions regarding the increased importance of repetitive behaviors in DSM-5.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOC 44 kb)
10803_2014_2295_MOESM1_ESM.doc
Supplementary material 2 (DOCX 55 kb)
10803_2014_2295_MOESM2_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2015 Naar de uitgave