Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2014 | Original Paper | Uitgave 3/2014

Journal of Child and Family Studies 3/2014

Correlates of Co-rumination in Non-clinical Adolescents

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 3/2014
Auteurs:
Alieske Dam, Jeffrey Roelofs, Peter Muris

Abstract

Co-rumination involves excessively discussing personal problems with peers. This study examined correlates of co-rumination in a sample of 233 adolescents aged 12–15 years. Participants completed a battery of self-report questionnaires including the Co-rumination Scale. Results first of all showed that the Co-rumination Scale consists of three factors that can be labeled as ‘comprehension’, ‘frequency’, and ‘detailed information’. Further, results showed that co-rumination, and in particular the factor of comprehension, was positively associated with symptoms of depression under the condition that communication with peers was low. Thus, in the absence of communication with peers, youngsters seem to co-ruminate with their best friend in order to get a better understanding of their problems. This suggests that co-rumination can best be seen as a behavioral coping strategy to deal with depressed mood.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2014

Journal of Child and Family Studies 3/2014Naar de uitgave