Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2014 | Original Paper | Uitgave 10/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2014

Comparing Acquisition of AAC-Based Mands in Three Young Children with Autism Spectrum Disorder Using iPad® Applications with Different Display and Design Elements

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2014
Auteurs:
Cindy Gevarter, Mark F. O’Reilly, Laura Rojeski, Nicolette Sammarco, Jeff Sigafoos, Giulio E. Lancioni, Russell Lang

Abstract

Augmentative and alternative communication (AAC) applications may differ in their use of display and design elements. Using a multielement design, this study compared mand acquisition in three preschool-aged males with autism spectrum disorder, across three different displays in two iPad® AAC applications. Displays included a Widgit symbol button (GoTalk), a photographical hotspot (Scene and Heard), and a Widgit symbol button along with a photograph (Scene and Heard). Applications had additional design differences. Two participants showed more rapid and consistent acquisition with the photographical hotspot than with the symbol button format, but did not master the combined format. The third participant mastered all three conditions at comparable rates. Results suggest that AAC display and design elements may influence mand acquisition.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2014 Naar de uitgave