Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2014 | Original Paper | Uitgave 10/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2014

Virtual Reality Job Interview Training in Adults with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2014
Auteurs:
Matthew J. Smith, Emily J. Ginger, Katherine Wright, Michael A. Wright, Julie Lounds Taylor, Laura Boteler Humm, Dale E. Olsen, Morris D. Bell, Michael F. Fleming

Abstract

The feasibility and efficacy of virtual reality job interview training (VR-JIT) was assessed in a single-blinded randomized controlled trial. Adults with autism spectrum disorder were randomized to VR-JIT (n = 16) or treatment-as-usual (TAU) (n = 10) groups. VR-JIT consisted of simulated job interviews with a virtual character and didactic training. Participants attended 90 % of laboratory-based training sessions, found VR-JIT easy to use and enjoyable, and they felt prepared for future interviews. VR-JIT participants had greater improvement during live standardized job interview role-play performances than TAU participants (p = 0.046). A similar pattern was observed for self-reported self-confidence at a trend level (p = 0.060). VR-JIT simulation performance scores increased over time (R 2 = 0.83). Results indicate preliminary support for the feasibility and efficacy of VR-JIT, which can be administered using computer software or via the internet.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2014 Naar de uitgave