Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2006 | Original Article | Uitgave 3/2006

Cognitive Therapy and Research 3/2006

Cognitive-Behavioral Models of Emotional Writing: A Validation Study

Tijdschrift:
Cognitive Therapy and Research > Uitgave 3/2006
Auteurs:
Adam J. Guastella, Mark R. Dadds

Abstract

Previous research suggests that the Pennebaker writing paradigm may improve physical and psychological health; however, inconsistent findings suggest that it may not be suitable for community dissemination in its current format. This study manipulated writing instructions across groups in order to emphasise putative emotional processes. Three processes were isolated consistent with Cognitive-Behavioral models of trauma: exposure, devaluation, and benefit-finding. Essay content reports, text analysis, distress, arousal, and physiological data demonstrated that participants assigned to different writing instructions responded during and after the writing session in a manner that was consistent with the putative emotion process. The results highlight the potential for the writing paradigm as a research tool for emotional processing.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2006

Cognitive Therapy and Research 3/2006 Naar de uitgave