Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

07-08-2020 | Original Paper | Uitgave 5/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2021

Caution When Screening for Autism among Socially Anxious Youth

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2021
Auteurs:
Nicole N. Capriola-Hall, Tyler McFayden, Thomas H. Ollendick, Susan W. White
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-020-04642-w) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Social anxiety disorder (SAD) is commonly comorbid with autism spectrum disorder (ASD). Here, in a sample of 86 children and adolescents (MAGE = 12.62 years; 68.6% male), 28 of whom were diagnosed with ASD, 34 with SAD, and 24 with comorbid ASD and SAD, we compared parent-reported scores from the Social Responsiveness Scale-Second Edition (SRS-2; Constantino and Gruber in Social Responsiveness Scale (SRS; Constantino and Gruber 2012) to determine the sensitivity and specificity of the measure in cases of differential diagnosis between SAD and ASD. Results suggest that neither the subscales, nor the SRS-2 total score, consistently differed between ASD and SAD. Sensitivity and specificity analyses suggested that the SRS-2 total poorly discriminated ASD from SAD. When screening socially anxious youth for possible ASD, caution should be taken.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2021 Naar de uitgave