Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

03-08-2020 | Original Paper | Uitgave 5/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2021

Multimodal Communication in Children with Autism Spectrum Disorder and Different Linguistic Development

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2021
Auteurs:
Eva Murillo, Lourdes Camacho, Ignacio Montero
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This study focuses on the multimodal communication of children with autism spectrum disorders (ASD) compared to typically developing (TD) children. Eleven children with ASD (aged from 28 to 79 months) and 11 TD children (from 12 to 30 months) were matched by their productive vocabulary. We observed their communicative production in a semi-structured play situation. Results showed no differences in the combinations of gestural and vocal elements between children with ASD and TD. By contrast, regarding the production of the three-element multimodal combinations, we found a different pattern between ASD and TD children depending on their lexical development. These results provide clues to understand some controversial findings regarding multimodal production of people with ASD described in the literature.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2021 Naar de uitgave