Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-08-2020 | Original Paper | Uitgave 5/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2021

Repetitive and Self-injurious Behaviors in Children with Cornelia de Lange Syndrome

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2021
Auteurs:
Siddharth Srivastava, Bennett Clark, Colleen Landy-Schmitt, Elizabeth A. Offermann, Antonie D. Kline, Samuel T. Wilkinson, Marco A. Grados
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Cornelia de Lange syndrome (CdLS) is associated with repetitive and self-injurious behaviors (RBs, SIB). Evaluating children with CdLS, this study: (1) characterizes the spectrum of RBs; (2) characterizes the impact and severity of RBs including SIB; (3) describes how age and adaptive functioning relate to RBs including SIB. Fifty children (5–17 years) with CdLS were assessed with Children’s Yale-Brown Obsessive Compulsive Scale Modified for PDD; Aberrant Behavior Checklist (ABC); Vineland Adaptive Behaviors Scales (VABS). All children had ≥ 1 type of RB; 44% had some form of SIB. 64% spent > 1 h/day displaying RBs. Lower VABS adaptive functioning was associated with higher stereotypy and SIB scores (ABC). In children with CdLS, RBs including SIB are common, impactful, and associated with lower adaptive functioning.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2021 Naar de uitgave