Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

25-07-2016 | Brief Report | Uitgave 10/2016 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2016

Brief Report: The Effects of Equine-Assisted Activities on the Social Functioning in Children and Adolescents with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2016
Auteurs:
Sophie Anderson, Kerstin Meints

Abstract

Equine-assisted activities and therapies are increasing in popularity for treatment of ASD symptoms. This research evaluated effects of a 5-week programme of therapeutic riding on social functioning of children/adolescents (N = 15) with ASD. The effectiveness of the programme was evaluated using the autism spectrum quotient, the Vineland Adaptive Behaviour Scale and the empathising and systemising quotient. Results established that the TR intervention increased empathising and reduced maladaptive behaviours. The findings also indicated that specific adaptive behaviours like socialization and communication were not affected by the intervention. Thus, a complex picture of the effects of this intervention emerges: while TR does not change all of the child’s behaviour, it can improve specific aspects of social functioning and also reduce maladaptive ASD traits.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2016 Naar de uitgave