Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

05-09-2020 | Original Paper | Uitgave 6/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2021

Autism does not Dictate Children’s Lack of Sharing in a Prosocial Choice Test

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2021
Auteurs:
Laina Townsend, Audrey Robeson, Jennifer Vonk, Kristin Rohrbeck
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-020-04691-1) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Studies have examined the association between theory of mind (ToM) and prosocial behavior in children with mixed results. A handful of studies have examined prosocial sharing behavior in children with autism, who typically exhibit ToM deficits. Studies using resource allocation tasks have generally failed to find significant differences between the sharing behavior of children with autism and neurotypical children. We presented 18 neurotypical children and 33 children with autism with the Dictator Game. Children had the opportunity to allocate toys in recipient present and absent conditions. Both groups donated more items in the recipient present versus absent condition and chose the prosocial option at above chance levels. Children with autism behave as prosocially as neurotypical children do in this paradigm.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2021 Naar de uitgave