Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2015 | Brief Report | Uitgave 1/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2015

Brief Report: New Evidence for a Social-Specific Imagination Deficit in Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2015
Auteurs:
Kayla D. Ten Eycke, Ulrich Müller

Abstract

Previous research suggests that children with autism have deficits in drawing imaginative content. However, these conclusions are largely based on tasks that require children to draw impossible persons, and performance on this task may be limited by social deficits. To determine the generality of the deficit in imagination in children with autism, we asked 25 children with autism (mean age 9;7) and 29 neurotypically developing children (mean age 8;7) to draw an imaginative person and house. Drawings of imaginary houses by children with autism did not differ from those by neurotypically developing controls, but drawings of persons were significantly less imaginative. These findings suggest that the impairment in imagination among children with autism may be specific to social stimuli.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2015 Naar de uitgave